طرح پرسشهایى در مورد حقیقت معجزه از نگاه قرآن است.
نویسنده به تبیین حقیقت اعجاز از دیدگاههاى مختلف پرداخته است. اشاعره در این زمینه معتقدند جهان آفرینش و نظام حاکم بر آن ضرورى نیست و خداوند مىتواند در عالم هرگونه تصرفى که مىخواهد انجام دهد و معجزه همین فوق عادت است. فلاسفه معجزه را خارق عادت مىدانند و مراد ایشان از عادت "سنتاللَّه" است. نظام آفرینش ضرورى است ولى معجزه خود سنتى الهى است نه خرق سنت. "عرفا"، "فلاسفه غربى" و "متکلّمان جدید" نیز در این باره نظرات و دیدگاههاى گوناگونى ارائه دادهاند که نشانگر اهمیّت بحث است. از این رو، شایسته است حقیقت معجزه از دیدگاه قرآن کاملاً تبیین گردد. افزون بر آن، علت معجزه، هدف معجزه، شناخت معجزه، ملازمه میان معجزه و حقانیت ادعاى پیامبران، ناهمخوانى معجزات با هدف پیامبران، رخداد معجزات در قرآن، انحصار اثبات حقانیت به معجزه، بازشناسى معجزه از سحر، کرامت، تنوع معجزات و... از بایستههاى پژوهشهاى قرآنى به شمار مىآید.
فلسفه و کلام, گروه. (1376). پرسشها و پژوهشهای بایسته قرآنی در زمینه حقیقت معجزه. پژوهش های قرآنی, 3(11-12), 184-195. doi: 10.22081/jqr.1998.22541
MLA
گروه فلسفه و کلام. "پرسشها و پژوهشهای بایسته قرآنی در زمینه حقیقت معجزه", پژوهش های قرآنی, 3, 11-12, 1376, 184-195. doi: 10.22081/jqr.1998.22541
HARVARD
فلسفه و کلام, گروه. (1376). 'پرسشها و پژوهشهای بایسته قرآنی در زمینه حقیقت معجزه', پژوهش های قرآنی, 3(11-12), pp. 184-195. doi: 10.22081/jqr.1998.22541
VANCOUVER
فلسفه و کلام, گروه. پرسشها و پژوهشهای بایسته قرآنی در زمینه حقیقت معجزه. پژوهش های قرآنی, 1376; 3(11-12): 184-195. doi: 10.22081/jqr.1998.22541