شماره صد و پانزدهم فصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش‌های قرآنی» مربوط به تابستان سال جاری (۱۴۰۴) منتشر گردید.

شماره صد و پانزدهم فصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش‌های قرآنی» مربوط به تابستان سال جاری (۱۴۰۴) منتشر گردید.

به همت پژوهشکده اسلام تمدنی و اداره نشریات شعبه خراسان رضوی؛

صد و پانزدهمین شماره از فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های قرآنی منتشر شد

صد و پانزدهمین شماره فصلنامه علمی ـ پژوهشی «پژوهش های قرآنی» به همت پژوهشکده اسلام تمدنی و اداره نشریات شعبه خراسان رضوی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی، به همت پژوهشکده اسلام تمدنی و اداره نشریات شعبه خراسان رضوی، صد و پانزدهمین شماره از فصلنامه علمی ـ پژوهشی پژوهش های قرآنی مربوط به تابستان ۱۴۰۴ چاپ و منتشر شد و مقالات این شماره بر روی سامانه نشریه به آدرس http://jqr.isca.ac.ir  نمایه گردید.

«بررسی رویکردها دربارۀ انواع مواجهه با قرآن کریم در سدۀ نخست اسلام» نوشته قاسم محسنی مری؛ جبار امینی؛ بهزاد مریدی؛ «ارزیابی الگوی سوره‌محور در زمینۀ تدبّر قرآن» اثر حسین فرجی؛ ابوالفضل خوش‌منش؛ سید عبدالرسول حسینی‌زاده؛ «شناسایی واژگان احساسی و محورهای اساسی اثرگذار برمخاطب در قرآن کریم» نوشته محمد هادی میرزایی؛ مهدی مطیع؛ رضا سعادت نیا از جمله مقالات این شماره است.

همچنین «واکاوی دگرسانیِ نگرشیِ مفسران شیعه درباره مفهوم «زینت» در آیۀ ۳۱ سورۀ نور» اثر فرزانه نظری شربیانی؛ مهدی مهریزی طرقی؛ مژگان سرشار؛ «بررسی تطبیقی نسخ در قرآن کریم از دیدگاه شیخ طوسی و آیت‌الله خویی» نوشته علی‌اصغر آخوندی؛ ناصر انطیقه‌چی؛ علی اصغر نصیری؛ «اذن الهی در موطن آخرت، بازخوانی مسئلۀ جواز و عدم جواز تکلم در قیامت» به قلم مریم الهاشمی؛ «بررسی تطبیقی مسئلۀ سنخیت خالق و مخلوق در قرآن و حکمت متعالیه بر اساس آیۀ «نفخت فیه من روحی» (مطالعۀ موردی: تفسیر علامه طباطبایی و علامه محمدتقی جعفری)» نوشته سیدمجید ظهیری از دیگر مطالبی است که در این شماره منتشر شده است.

فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های قرآنی در بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran)؛ پایگاه مجلات تخصصی نور (Noormags)؛ پایگاه استنادی سیولیکا (Civilica)، پایگاه استنادی جهاد دانشگاهی SID؛ پرتال جامع علوم انسانی؛ سامانه نشریه: jqr.isca.ac.ir؛  کتاب‌خوان همراه پژوهان (pajoohaan.ir) و پرتال نشریات دفتر تبلیغات اسلامی (http://journals.dte.ir) نمایه می‌شود.