1. قرآن کریم.
2. نهج البلاغه.
3. ابن بابویه، محمدبن علی (۱۳۸۵)، علل الشرائع، قم: داوری.
4. ابن بابویه، محمدبن علی (1378)، عیون أخبار الرضا، تحقیق مهدى لاجوردى، تهران: نشر جهان.
5. افلاطون (1353)، جمهوری، ترجمه محمدحسن لطفی، تهران: چاپخانه خوشه.
6. آملى، سید حیدر (1422ق)، تفسیر المحیط الأعظم و البحر الخضم فی تأویل کتاب الله العزیز المحکم، تحقیق سید محسن موسوى تبریزى، چاپ سوم، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد اسلامى.
7. توکلیپور، محمد (1398)، «بررسی تطبیقی دیدگاههای غزالی و علامه طباطبائی در نظریه روح معنا»، معرفت، شماره ۲۵۸، 73-84.
8. جوادی آملی، عبدالله (1379)، تفسیر تسنیم ج1، تنظیم علی اسلامی، قم: اسراء.
9. جوادی آملی، عبدالله (1386)، تفسیر تسنیم ج12، تحقیق محمدحسین الهی زاده، قم: اسراء.
10. جوادی آملی، عبدالله (1388)، تفسیر تسنیم ج16، تحقیق عبدالکریم عابدینی، قم: اسراء.
11. جوادی آملی، عبدالله (1390)، تفسیر موضوعی قرآن کریم (قرآن در قرآن)، چاپ دهم، قم: اسراء.
12. حجتی، محمدباقر؛ شیواپور، حامد (1389)، «بررسی و تحلیل نظریة روح معنا از دیدگاه امام خمینی»، پژوهشنامه متین، سال 13، شماره 48، ص40-66.
13. حلفی، محمد صالح؛ سعیدی روشن، محمدباقر (1439ق)، «نظریة أرواح المعانی و أثرها فی التفسیر»، المصباح، سال 8، شماره 31، ص161-188.
14. خمینی، روح الله (1392)، آداب الصلاة، چاپ بیستم، تهران: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی.
15. خمینی، روح الله (1427ق)، مصباح الهدایة الی الخلافة و الولایة، بیروت: مؤسسة الاعلمی للمطبوعات.
16. خویی، سید ابوالقاسم (1372)، معجم رجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة، قم: مرکز نشر الثقافة الاسلامیة فی العالم.
17. سیوطی، جلالالدین عبدالرحمن (1421ق)، الاتقان فی علوم القرآن، تحقیق فؤاز احمد زمرلی، بیروت: دار الکتاب العربی.
18. شیوا، حامد؛ حجتی، محمدباقر و نهله غروی نائینی (1390)، «طباطبایی و نظریۀ «روح معنا» در تبیین الفاظ متشابه قرآن»، پژوهشهای فلسفی کلامی، سال 13، شماره 52، ص113-133.
19. شیواپور، حامد؛ کاملان، محمدصادق (1390)، «صدرالمتألهین و نظریه روح معنا در تفسیر مفردات متشابه قرآن»، خردنامه صدرا، سال 17، شماره 63، ص83-102.
20. شیواپور، حامد (1391)، «از میان رسالهها: بررسی و تحلیل نظریه روح معنا در تفسیر متشابهات قرآن»، کتاب ماه دین، سال 16، شماره ۱۷۸، ص105-109.
21. شیواپور، حامد (1390 «الف»)، «زبان شناسی عارفانه ی فیض کاشانی در تفسیر متشابهات قرآن»، پژوهشنامه عرفان، سال 3، شماره 5، ص57-84.
22. شیواپور، حامد (1390 «ب»)، «بررسی و تحلیل نظریه روح معنا در تفسیر متشابهات قرآن»، پایان نامه دکتری، رشته الهیات، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
23. صابری ورزنه، حسین (1392)، «نظریه مثل افلاطونی و سیر آن در فلسفه اسلامی»، حکمت اسرا، سال 5، شماره 18، ص97-123.
24. صدرالمتالهین، محمدبن ابراهیم (1410ق)، الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة، چاپ چهارم، بیجا: دار احیاء التراث العربی.
25. صدرالمتالهین، محمدبن ابراهیم (1366)، تفسیر القرآن الکریم، تحقیق محمد خواجوى، چاپ دوم، قم: بیدار.
26. صفار، محمدبن حسن (1404ق)، بصائر الدرجات فی فضائل آل محمّد، تحقیق محسن کوچه باغی، چاپ دوم، قم: مکتبة آیة الله المرعشی النجفی.
27. طباطبایی، سید محمدحسین (1999)، الرسائل التوحیدیة، بیروت: موسسة النعمان.
28. طباطبایی، سید محمدحسین (۱۴۱۷ق)، المیزان فی تفسیر القرآن، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
29. طباطبایی، سید محمدحسین (1414ق)، بدایة الحکمة، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
30. طباطبایی، سید محمدحسین (1427ق)، تفسیر البیان فى الموافقة بین الحدیث و القرآن، بیروت: دار التعارف للمطبوعات.
31. طباطبایی، سید محمدحسین (1388)، قرآن در اسلام، چاپ سوم، قم: بوستان کتاب.
32. طباطبایی، سید محمدحسین (1416ق)، نهایة الحکمة، چاپ شانزدهم، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
33. غزالی، محمدبن محمد (بیتا)، إحیاء العلوم، تحقیق حافظ عراقی، بیروت: دار الکتاب العربی.
34. غزالی، محمدبن محمد (1409ق)، جواهر القرآن و درره، بیروت: دار الکتب العلمیة.
35. غزالی، محمدبن محمد (1416ق)، مجموعة رسائل الامام الغزالی، بیروت: دارالفکر.
36. فرزانه، حسین؛ حیدری، داوود (1397)، «نظریه «روح معنا»، تقریرها و نقدها»، آموزههای فلسفه اسلامی، سال 13، شماره 23، ص113-137.
37. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۳۷۵)، اصول المعارف، تحقیق سید جلالالدین آشتیانی، چاپ سوم، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
38. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۳۸۷ «الف»)، (مجموعه) رسائل فیض کاشانی، تحقیق بهراد جعفری، تهران: مدرسه عالى شهید مطهرى (کنگره فیض کاشانى).
39. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۳۸۷ «ب»)، الکلمات المکنونة، تحقیق علیرضا اصغرى، تهران: مدرسه عالى شهید مطهرى (کنگره فیض کاشانى).
40. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۳۸۷ «ج»)، المعارف، تهران: مدرسه عالى شهید مطهرى (کنگره فیض کاشانى).
41. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۴۱۵ق)، تفسیر الصافى، تهران: صدر.
42. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۴۱۸ق «الف»)، علم الیقین فی اصول الدین، تحقیق محسن بیدارفر، قم: بیدار.
43. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۴۱۸ق «ب»)، الأصفى فى تفسیر القرآن، تحقیق محمد حسین درایتی و محمدرضا نعمتی، قم: دفتر تبلیغات اسلامی.
44. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۴۲۳ق)، قرة العیون (الحقائق فی محاسن الاخلاق)، تحقیق محسن عقیل، قم: دار الکتاب الاسلامی.
45. فیض کاشانی، ملا محسن (۱۴۲۸ق)، عین الیقین الملقب بالانوار و الاسرار، تحقیق فالح عبدالرزاق العبیدی، بیروت: دار الحوراء.
46. کلینى، محمدبن یعقوب (۱۴۰۷ق)، الکافی، تحقیق علیاکبر غفارى و محمد آخوندى، تهران: دار الکتب الإسلامیة.
47. مسعودی، سید علیاصغر؛ غفورینژاد، محمد (1395)، «مبانی و کاربستهای نظریه «روح معنا» در آثار جوادی آملی»، پژوهشنامه امامیه، سال 2، شماره 3، ص9-25.
48. مصطفوى، حسن (1360)، التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، تهران: بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
49. مظفر، محمدرضا (1382)، المنطق، تصحیح علی شیروانی، چاپ دوم، قم: دارالعلم.
50. مهدوی نژاد، محمد حسین؛ اخوت، مهدی (1394)، «روح معنا، رهآورد بدیع قرآن، موثر در فهم گزاره های دین»، تفسیر و زبان قرآن، سال 3، شماره 6، ص91-105.